Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?

Największa sieć handlowa ogłosiła, że nie zmieni w kwietniu cen regularnych ponad 4 tys. produktów mimo powrotu 5 proc. VAT. W Lidlu zamrożenie cen dotyczy 1,6 tys. produktów.

Publikacja: 28.03.2024 11:25

Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Zgodnie z decyzją Ministerstwa Finansów po dwóch latach obowiązywania zwolnienia od 1 kwietnia wraca 5 proc. stawka VAT na większość produktów spożywczych, głównie nieprzetworzonych. Sieci handlowe wykorzystują to do walki o uwagę klientów i teraz dołączyła do nich Biedronka. Firma ogłosiła, że choć powraca standardowa stawka VAT na wybrane kategorie produktów żywnościowych, to jej klienci zapłacą za nie tyle samo co w marcu, ponieważ sieć utrzyma regularne ceny brutto. Wyjątkiem będzie tu przede wszystkim pieczywo, w szczególności pochodzące od małych lokalnych dostawców, oraz warzywa i owoce, których ceny zmieniają się na bieżąco ze względu na zależność od sezonu wegetacyjnego.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Zamożni Amerykanie zaczynają być ostrożni w wydatkach
Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?