Działania UOKiK i jego prezesa Tomasza Chróstnego wobec firm turystycznych wywołało reakcję organizacji branżowych. UOKiK w trosce o interesy konsumentów zarzucił platformie Wakacje.pl podawanie nieprawdziwych informacji o cenach sprzedawanych imprez. Podjął też kontrolę w podobnej spółce, Travelplanet.pl.
Jak napisał prezes Tomasz Chróstny w komunikacie z 31 stycznia, "cena to jedno z podstawowych
kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy
mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej
elementy i dbać o aktualność". Tymczasem "z monitoringu serwisu Wakacje.pl przeprowadzonego przez UOKiK wynika,
że problem zaniżonych cen w wynikach wyszukiwania dotyczył blisko 2/3
przebadanych ofert. W około 10 proc. przypadków ceny prezentowane w
wyszukiwarce były z kolei zawyżone. Różnice między cenami widocznymi w
wynikach wyszukiwania i na stronach konkretnych ofert wynosiły od
kilkudziesięciu do kilkuset złotych w przeliczeniu na każdego uczestnika
wycieczki".