Billboardy za miliony straszą w lasach. Straty bada prokuratura

Nowi szefowie Lasów Państwowych próbują rozliczyć wyjątkową pamiątkę po poprzednikach: to wyceniana pierwotnie na 65 mln zł inwestycja promocyjna, zwana aferą billboardową. Straty bada prokuratura, są dymisje leśników i prokuratorskie śledztwo.

Publikacja: 16.02.2024 16:25

Dyrektor generalny Lasów Państwowych Witold Koss (2P) podczas konferencji prasowej kierownictwa LP w

Dyrektor generalny Lasów Państwowych Witold Koss (2P) podczas konferencji prasowej kierownictwa LP w siedzibie Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych w Warszawie

Foto: PAP/Piotr Nowak

Słynną akcję promocyjną lasów, o której prasa sporo pisała latem zeszłego roku, tuż przed wyborami parlamentarnymi, inspirowali „opiekujący się” w tym czasie Leśnym Gospodarstwem Skarbu Państwa politycy Solidarnej Polski.

Tuż przed parlamentarną elekcją postanowiono, że przy drogach na terenie Lasów Państwowych zostaną ustawione potężne, widoczne z daleka, tablice promujące wzorową leśną gospodarkę, a pośrednio określonych kandydatów do Sejmu czy Senatu. Po medialnej krytyce sprawa straciła impet, a jak wynika z zakończonego właśnie audytu po 15 października 2023 część tablic, które zdążono postawić w terenie, pozostało pustych i zostało porzuconych. Akcję przerwano.

Pozostało 84% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto