Marka, logo, znaki towarowe – jak chronić oznaczenia przedsiębiorstwa?

Własność intelektualna jest zazwyczaj jednym z istotniejszych zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa. Są sposoby, by te dobra skutecznie zabezpieczyć przed konkurencją.

Publikacja: 15.03.2024 02:00

Marka, logo, znaki towarowe – jak chronić oznaczenia przedsiębiorstwa?

Foto: adobe stock

Przedsiębiorcy latami dążą do wypracowania swojej reputacji oraz pozytywnych skojarzeń ze swoimi produktami czy usługami, ponosząc w związku z tym istotne nakłady, w tym nakłady finansowe na poczet szeroko zakrojonych działań marketingowych. Jednocześnie, aby identyfikować na rynku swoje towary czy usługi, przedsiębiorcy tworzą określoną markę, w postaci logo lub innego oznaczenia. Powinni jednak odpowiedzieć na pytanie czy ich logo lub inne oznaczenie, w które inwestują, są dostatecznie chronione.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Praca, Emerytury i renty
Babciowe przyjęte przez Sejm. Komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Sędzia WSA ujawnia, jaki tak naprawdę dostęp do tajnych danych miał Szmydt
Orzecznictwo
Kolejny ważny wyrok Sądu Najwyższego wydany już po uchwale frankowej
ABC Firmy
Pożar na Marywilskiej. Ci najemcy są w "najlepszej" sytuacji
Prawo pracy
Od piątku zmiana przepisów. Pracujesz na komputerze? Oto, co powinieneś dostać