Reklama behawioralna a RODO. Co ze zbieraniem zgód po orzeczeniu TSUE?

Rozstrzygnięcie TSUE nie zawiera żadnych szerszych rozważań o funkcjonowaniu reklamy behawioralnej – mówi Ninon Vagner, dyrektor ds. prywatności IAB Europe.

Publikacja: 12.03.2024 02:00

Reklama behawioralna a RODO. Co ze zbieraniem zgód po orzeczeniu TSUE?

Foto: Adobe Stock

W czwartek TSUE odpowiedział na pytanie prejudycjalne sądu belgijskiego w sprawie przetwarzania danych o preferencjach reklamowych użytkowników w systemie tzw. TC String. Jakie będą skutki wyroku dla IAB i branży reklamowej? Czy oznacza konieczność gruntownej zmiany obecnego modelu reklamy behawioralnej?

Orzeczenie TSUE odnosi się wyłącznie do tych dwóch kluczowych pytań: czy TC String to dane osobowe oraz czy IAB Europe jest (współ)administratorem danych przetwarzanych w związku z wdrożeniem TCF (Transparency and Consent Frameworks – Ramy Przejrzystości i Zgody). Nie zawiera zatem żadnych szerszych rozważań o sposobie zbierania zgód na przetwarzanie danych lub funkcjonowaniu reklamy behawioralnej. Nic w orzeczeniu TSUE nie może być postrzegane jako nawet odległe kwestionowanie legalności zbierania zgód lub zakaz wykorzystywania ich przez branżę cyfrową do spełnienia unijnych wymogów ochrony danych.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?