Nowy rodzaj sklepów na stacjach Orlen. Koncern ogłosił przetarg

Koncern ogłosił przetarg na projekt samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla podstawowych produktów spożywczych. W lokale bez pracowników inwestuje już wiele innych firm handlowych.

Publikacja: 13.09.2023 15:42

Orlen ogłosił przetarg na projekt samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej

Orlen ogłosił przetarg na projekt samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej

Foto: Bloomberg

Orlen czeka do 3 października na oferty dotyczące przygotowania analizy rynku, by zebrać informacje o dostępnych na rynku innowacyjnych rozwiązaniach dla małoformatowych obiektów sprzedaży. - Zakres zapytania dotyczy usługi dostarczenia i operacyjnej obsługi konceptu samoobsługowego punktu sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG sieci Orlen - podał koncern.

Podkreślił, że aby bezpiecznie rozwijać koncepty handlowe, funkcjonujące poza stacjami paliw, zainteresowany jest przetestowaniem projektu samoobsługowych punktów sprzedaży detalicznej dla produktów FMCG, czyli sklepu oferującego  zakupy bez udziału sprzedawcy. Sklepy bezobsługowe to oferta, która podbija polski rynek już od kilku lat. - To efekt wyjścia naprzeciw potrzebom konsumentów, oczekującym często dostępu do oferty także w godzinach gdy inne sklepy są zamknięte - mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - To także efekt rosnących kosztów działalności, zarówno jeśli chodzi o wynagrodzenia pracowników jak i inne operacyjne. Dlatego wszelkie usługi związane z automatyzacją będą się coraz bardziej upowszechniały - dodaje.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe