Pepsi przesadziła z cenami. Carrefour mówi: dość

Najmocniejszy wzrost cen popularnego napoju widać w hipermarketach. Francuska sieć uznała, że podwyżki są za wysokie i woli wycofać produkt z półek.

Publikacja: 12.01.2024 03:00

Carrefour wstrzymał sprzedaż towarów PepsiCo najpierw we Francji, a następnie w Belgii, Polsce, Hisz

Carrefour wstrzymał sprzedaż towarów PepsiCo najpierw we Francji, a następnie w Belgii, Polsce, Hiszpanii i Włoszech

Foto: AdobeStock

Carrefour najpierw we Francji, a później także w Polsce zapowiedział, że wycofa produkty koncernu z oferty, bo nie zgadza się na zaproponowane podwyżki. Nie wiadomo, jakiej były wysokości, niemniej dane cenowe za grudzień pokazują, że musiały być wysokie.

W grudniu według indeksu cen w sklepach detalicznych autorstwa WSB Merito i UCE Research w hipermarketach litrowa butelka Pepsi była aż o 31,5 proc. droższa niż przed rokiem, podczas gdy konkurencyjna Coca-Cola podrożała 13,5 proc. W dyskontach ceny Pepsi skoczyły o 26,9 proc., a u konkurencji tylko o 5,7 proc. Ogółem Pepsi zdrożała o 23,1 proc., podczas gdy Coca-Cola o 12,2 proc. Ta ostatnia jednak w niektórych sektorach handlu jest droższa niż produkt Pepsi. Inne sieci handlowe nie odpowiedziały, czy w ich przypadku negocjacje z PepsiCo również przebiegają tak ostro.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Dyrektor Biedronki: Największe wyzwanie dla polskiego handlu? Demografia
Handel
Znany lek na cukrzycę wstrzymany w obrocie. GIF podjął decyzję
Handel
Rosyjski import gwałtownie spada. Putin nie przekonał Chińczyków
Handel
Haribo porozumiało się z Lidlem. Słynne żelki wrócą do sklepów sieci
Handel
Wolimy kupować ubrania online. Znikają kolejne sklepy odzieżowe