Lidl ponownie uderza w Biedronkę. Co zarzuca konkurentowi niemiecka sieć?

Wojna reklamowa Biedronki z Lidlem toczy się bez pardonu, a jeńców nikt nie bierze. Lidl wykonał właśnie kolejne uderzenie, podkreślając różnice cen w sklepach większego konkurenta.

Publikacja: 18.03.2024 13:23

Lidl ponownie uderza w Biedronkę. Co zarzuca konkurentowi niemiecka sieć?

Foto: Adobe Stock

W aktualnej kampanii reklamowej Lidl wytyka Biedronce różnice w cenach w poszczególnych sklepach. Pierwsza reklama porównała ceny w sklepach w różnych regionach Polski dowodząc, że o ile ceny w Lidlu są identyczne, o tyle w Biedronkach różnią się znacząco – przy koszyku liczącym 15 produktów różnica między najtańszą a najdroższą Biedronką wynosiła ponad 10 złotych.

O czym jest najnowsza reklama Lidla uderzająca w Biedronkę?

Najnowsza reklama Lidla uderzyła w kolejny czuły punkt odkrywając, że ceny w sklepach konkurenta mogą się również różnić nawet w obrębie jednego miasta. Niemiecki gigant porównał ceny w poznańskich sklepach i wynika z tego, że różnice między najtańszą a najdroższą Biedronką wynoszą nawet 17 złotych. Tymczasem, jak ponownie podkreśla Lidl, w niemieckiej sieci ceny są niezależnie od lokalizacji placówki.

Czytaj więcej

Wojna dyskontów może pomóc klientom, ale inflacja nie odpuszcza

- Z naszych obserwacji wynika, że różnice w cenie za identyczny zestaw przykładowych produktów między sąsiednimi dzielnicami u naszych konkurentów mogą osiągać ponad 17 zł – powiedziała „Rzeczpospolitej” Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate affairs and CSR w Lidl Polska.

Porównanie objęło koszyk 15 produktów, w większości marek własnych obu sieci. Produkty dobrano tak, by były w pełni porównywalne, co oznacza, że np. pierogi z mięsem porównywane są do pierogów z mięsem o identycznej gramaturze opakowania. W koszyku znalazły się także produkty marek takich, jak Tchibo, Lipton czy Ludwik.

Ile kosztuje koszyk porównywalnych produktów w Lidlu i w Biedronce?

Warto tu poczynić spostrzeżenie, że w porównywanym koszyku znalazła się herbata Lipton o smaku brzoskwinia i mango, a nie najpopularniejsza Yellow Label. Najtańszy koszyk w poznańskich Biedronkach kosztował 167,7 zł, a najdroższy 185,35 zł. W sklepach Lidla koszyk kosztował 163,21 zł.

Kampania „Lidlowy przegląd cenowy” to kolejna odsłona wojny cenowej toczonej między dwoma detalistami, która przybiera coraz ostrzejsze formy. Obie sieci posiłkują się w niej własnymi analizami oraz opierają się na zewnętrznych koszykach (np. „Faktu”). W walce o klienta Biedronka i Lidl używają nie tylko reklam w mediach, ale także reklamy zewnętrznej. Do tego klienci są zasypywani wiadomościami tekstowymi (Biedronka) lub powiadomieniami push z aplikacji (Lidl). Celem walki jest status najtańszej sieci w Polsce.

Biedronka: porównania cenowe z konkurencją są przyjętą praktyką

 - Co do zasady w naszych sklepach obowiązuje standardowy cennik, natomiast zdarzają się sytuacje, gdy regionalnie — w wybranych placówkach z sieci ponad 3500 sklepów, oferujemy naszym klientom dodatkowe promocje uwzględniając przy ich planowaniu lokalne uwarunkowania w tym otoczenie konkurencyjne – tę informację zamieszczamy również w naszych gablotach z plakatami promocyjnymi. Jeśli chodzi o porównania cenowe z konkurencją, to są one przyjętą praktyką w kontekście analizy oferty sieci handlowych i są również stosowane przez naszą sieć, W dużej mierze dzięki aktywnej polityce promocyjnej sieci Biedronka, do której dostosowała się nasza droga konkurencja, polski rynek handlu detalicznego należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie — przekazał w odpowiedzi na prośbę „Rzeczpospolitej” o komentarz Jan Kołodyński, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka. 

W aktualnej kampanii reklamowej Lidl wytyka Biedronce różnice w cenach w poszczególnych sklepach. Pierwsza reklama porównała ceny w sklepach w różnych regionach Polski dowodząc, że o ile ceny w Lidlu są identyczne, o tyle w Biedronkach różnią się znacząco – przy koszyku liczącym 15 produktów różnica między najtańszą a najdroższą Biedronką wynosiła ponad 10 złotych.

O czym jest najnowsza reklama Lidla uderzająca w Biedronkę?

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla