Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa

Grupa Lufthansa sprawdziła, jak przez rok od wprowadzenia ekologicznych taryf, kształtował się popyt na ten rodzaj biletów. Okazuje się, że dopłacić do zrównoważonego paliwa zdecydowało się jedynie 3 procent pasażerów. O wiele bardziej są skłonni robić to klienci biznesowi.

Publikacja: 22.03.2024 00:58

Wśród pasażerów biznesowych skłonność do ponoszenia większych opłat była kilka razy większa

Wśród pasażerów biznesowych skłonność do ponoszenia większych opłat była kilka razy większa

Foto: Materiały prasowe Lufthansy

Ponad milion pasażerów skorzystało z ekologicznych taryf w Grupie Lufthansa — informuje koncern. To przekłada się na 3 procent pasażerów, chociaż w samej klasie biznes bilety Green Fares wybrało 11 procent podróżnych rezerwujących bilety za pośrednictwem portali Lufthansa Group. Firma twierdzi, że trend jest rosnący, co dotyczy wszystkich klas rezerwacyjnych.

W sumie od momentu wprowadzenia zielonych biletów podróżni zrekompensowali ponad 77 tysięcy ton CO2, co odpowiada emisji powstałej w czasie ponad 12 tysięcy lotów airbusem A320neo z Hamburga do Monachium.

Lufthansa stara się latać na ekologicznych zasadach

Zielone taryfy są dostępne w liniach lotniczych Lufthansa, Austrian Airlines, Brussel Airlines, Swiss, Edelweiss, Discover Airlines i Air Dolomiti, które rocznie  odbywają łącznie 730 tysiące lotów na trasach po Europie, a także do Maroka, Algierii i Tunezji. Od listopada 2023 r. Grupa testuje je także na wybranych lotach długodystansowych.

Czytaj więcej

Nowa, ekologiczna, taryfa lotnicza. Tylko u agentów turystycznych

Taryfa Green Fares w Europie i Afryce Północnej zapewnia bardziej zrównoważoną formę podróżowania, ponieważ obejmuje pełną kompensację dwutlenku węgla w przeliczeniu na pasażera. To dzięki zastosowaniu ekologicznego paliwa SAF, które pozwala zredukować emisję o 20 procent. Pozostałe 80 procent jest rekompensowane przez udział w projektach na rzecz ochrony klimatu - w sumie jest ich 15, w tym dwa oparte na technologii: Sustainable Concrete firmy Carbon Cure (wychwytywanie dwutlenku węgla i długoterminowe składowanie w betonie) oraz Biochar (usuwanie CO2 za pomocą biowęgla).

Zielone taryfy to nie jedyna opcja stworzona z myślą o ochronie środowiska. Obecnie z tych różnych możliwości korzysta około 4 procent podróżnych. Oprócz taryfy specjalnej pasażerowie mogą także podczas rezerwacji wybrać indywidualnie dopasowane oferty z wyższym udziałem SAF. Dostępne jest również kompensowanie emisji CO2 związanych z podróżą w trakcie lotu lub po nim. Koncern zaznacza, że oprócz pasażerów indywidualnych na takie działania decyduje się coraz więcej klientów korporacyjnych - w 2023 roku ponad 1500 firm na całym świecie zainwestowało w SAF wraz z Lufthansa Group.

Zrównoważone cele Lufthansy

Grupa Lufthansa postawiła sobie konkretne cele w zakresie ochrony klimatu i dąży do osiągnięcia neutralnego bilansu CO2 do 2050 roku. Do 2030 roku chce zmniejszyć o połowę emisję netto w porównaniu z 2019 rokiem. Ma to nastąpić przez działania redukcyjne i kompensacyjne. Udział redukcji w osiągnięciu celu na rok 2030 został zatwierdzony przez niezależną inicjatywę Science Based Targets (SBTi) w sierpniu 2022 roku, a koncern był pierwszą grupą linii lotniczych w Europie, która przyjęła oparty na podstawach naukowych cel redukcji emisji CO2 zgodny z wytycznymi konferencji paryskiej z 2015 roku.

Firma koncentruje się w szczególności na przyspieszonej modernizacji floty, optymalizowaniu operacji lotniczych, wykorzystaniu SAF i na ofertach dla klientów prywatnych i korporacyjnych, dzięki czemu podróże lotnicze lub transport towarowy będą bardziej zrównoważone.

Ponadto od wielu lat aktywnie wspiera globalne badania nad klimatem i pogodą. Zaangażowanie Grupy w zrównoważony rozwój zostało ocenione pozytywnie i powyżej średniej branżowej przez niezależne organizacje ratingowe. Niedawno firma otrzymała najwyższą ocenę „A-” w renomowanym rankingu klimatycznym CDP za strategię redukcji emisji CO2 i jej wdrażanie drugi rok z rzędu.

Ponad milion pasażerów skorzystało z ekologicznych taryf w Grupie Lufthansa — informuje koncern. To przekłada się na 3 procent pasażerów, chociaż w samej klasie biznes bilety Green Fares wybrało 11 procent podróżnych rezerwujących bilety za pośrednictwem portali Lufthansa Group. Firma twierdzi, że trend jest rosnący, co dotyczy wszystkich klas rezerwacyjnych.

W sumie od momentu wprowadzenia zielonych biletów podróżni zrekompensowali ponad 77 tysięcy ton CO2, co odpowiada emisji powstałej w czasie ponad 12 tysięcy lotów airbusem A320neo z Hamburga do Monachium.

Pozostało 85% artykułu
Linie Lotnicze
Prezes Emirates: Nasza reakcja na ulewy daleka od doskonałości. Przepraszam
Linie Lotnicze
Wizz Air: Abonament na loty na stałe w ofercie i z dłuższym okresem subskrypcji
Linie Lotnicze
Dokąd Polacy polecą na majówkę? Ryanair: Prym wiodą trzy kraje
Linie Lotnicze
Podróże lotnicze za granicę. Najwięcej latają Amerykanie
Linie Lotnicze
Linie lotnicze chwalą się, że są „eko”, a dwutlenku węgla wytwarzają coraz więcej