Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Nazwa kraju z wrysowaną flagą Szwajcarii to nowa koncepcja wizualna kraju, jako kierunku turystycznego. Inicjatorzy projektu wyjaśniają, że nie chodzi tylko o zmianę logo, ale o nowoczesną identyfikację marketingową.

Publikacja: 10.05.2024 07:00

Szwajcaria po 30 latach zmienia promocyjne logo. Czym zastąpiła szarotkę?

Foto: Filip Frydrykiewicz

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

W nowym logo zniknęła szarotka, pojawił się symbol kraju - równoramienny krzyż

Schweiz Tourismus

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Poprzednie logo służyło Szwajcarii 30 lat

Schweiz Tourismus

Jeden kraj — pięć odcieni czerwieni

Sama nazwa zapisana została tylko po angielsku, Switzerland, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów. Zamiast litery „t” pojawia się szwajcarski krzyż znany z flagi kraju, co jeszcze bardziej ma budzić zaufanie do niego. Nie jest on jednak przeniesiony wprost, czerwone tło ma pięć odcieni – w ten sposób twórcy chcieli podkreślić nowoczesność, różnorodność i niezależność swojego kraju.

Nowa koncepcja wizualna będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich krajach, w których promuje się Szwajcaria. Dotyczy to wszelkich działań, choć, jak zaznacza Schweiz Tourismus, proces uspójnienia przekazu może zająć kilka miesięcy.

Szwajcaria oznacza różnorodność

- Nasza Szwajcaria oznacza różnorodność, jakość i wyjątkowość na całym świecie. Doskonale odzwierciedla to nowa szwajcarska marka turystyczna. Cieszę się, że ich barwy będą nam towarzyszyć przez wiele lat – komentuje Guy Parmelin, szef Federalnego Departamentu Spraw Gospodarczych, Edukacji i Badań (EAER), który odpowiedzialny jest również za turystykę.

Za opracowanie nowej koncepcji odpowiada agencja brandingowa MADE Identity z Zurychu.

Schweiz Tourismus, organizacja zajmująca się promocją Szwajcarii jako kierunku turystycznego, przedstawiła nową identyfikację wizualną. Zmiana logo nastąpiła po 30 latach, a dotychczasową złotawą szarotkę zastąpił biały krzyż wpisany w tło tworzone przez pięć odcieni czerwieni. Jak tłumaczy Schweiz Tourismus w informacji prasowej, chodzi o podkreślenie różnorodności kierunku, ale też o przekaz emocjonalny - Szwajcaria kojarzy się z naturą, gościnnością i niezawodnością. Marka ma towarzyszyć turystom na wszystkich etapach podróży – od inspiracji aż po planowanie.

Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Nowe Trendy
Niemieckie miasto światowym hitem na lato. Turystów kręcą piłka nożna i plaże
Nowe Trendy
Ekspert radzi: Biura podróży nie mogą lekceważyć protestów przeciwko turystom
Nowe Trendy
Niemiecki rząd podniósł podatek - drożeją wycieczki. Branża turystyczna protestuje
Nowe Trendy
Niemcy: Tniemy wydatki na promocję turystyczną. Musimy oszczędzać
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?