Przyrost o 18,7 proc. w ujęciu rocznym pozwolił statystycznej kategorii „Pojazdy samochodowe, motocykle i części” wyprzedzić drugie na liście paliwa ( ich sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach tego roku o 12,5 proc.) oraz trzecie w rankingu farmaceutyki i kosmetyki (wzrost o 6,1 proc.). Z kolei spadek sprzedaży dotknął meble oraz sprzęt RTV, ponadto odzież, buty, a także książki. Dane GUS podawane są w cenach stałych, co oznacza, że eliminują efekt wzrostu sprzedaży wynikający z inflacji. - Na rynku motoryzacyjnym widać ożywienie. Dotyczy ono zarówno aut nowych, jak i używanych, a także części zamiennych – komentuje Łukasz Domański, szef internetowej platformy sprzedażowej Carsmile. Realizowana przez nią sprzedaż nowych aut wzrosła w pierwszym kwartale o niemal jedną czwartą w ujęciu rocznym, a przychody w tym segmencie zwiększyły się o kilkadziesiąt procent. - Tak dobrych warunków do prowadzenia działalności polegającej na sprzedaży samochodów nie było od kilku lat – dodaje Domański.