Niemcy: Mamy dużo kultury i obiektów UNESCO i nie przestaniemy się nimi chwalić

W kwietniu ruszy kampania promująca Niemcy jako miejsce wyjątkowo atrakcyjne dla ludzi zainteresowanych kulturą i sztuką. A cały rok 2024 będzie stał pod znakiem zrównoważonych podróży kulturowych.

Publikacja: 20.09.2023 15:52

W Niemczech jest najwięcej obiektów wpisanych przez UNESCO na listę światowego dziedzictwa. Na zdjęc

W Niemczech jest najwięcej obiektów wpisanych przez UNESCO na listę światowego dziedzictwa. Na zdjęciu katedra w Spirze

Foto: Deutsche Zentrale fuer Tourismus, Karl Hoffmann

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) planuje w przyszłym roku wzmocnić wizerunek Niemiec, jako kierunku zrównoważonych podróży kulturowych. Przygotowany w 2022 roku przez Anholt-Ipsos ranking marek narodowych (Nation Brands Index) pokazał, że Niemcy są postrzegane na świecie przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki i tętniących życiem miast.

Z kolei według badań „Monitora jakości niemieckiej turystyki” (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 - październik 2022, 47 procent turystów wskazało jako powód przyjazdu do Niemiec ich zabytki, 35 procent architekturę, a 33 procent kulturę i sztukę.

Czytaj więcej

Cała wiedza o niemieckiej turystyce w jednym miejscu. "Graf wiedzy to cyfrowa przyszłość"

- Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno-kulturowy. Jego bogactwo i różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem pobudzającym do podejmowania podróży przez turystów z zagranicy – mówi cytowana w komunikacie DZT prezes tej organizacji Petra Hedorfer. – Europejczycy odbyli w 2022 roku 140 milionów podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 miliona przypadło na przyjazdy do Niemiec – ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym.

Nowa kampania „Niemiecka kultura i sztuka”

Nowa kampania DZT, która ruszy w kwietniu 2024 roku zaprezentuje więc Niemcy jako miejsce, w którym można się wyjątkowo intensywnie korzystać z oferty kulturalnej, obejmującej zabytki, sztukę współczesną, galerie, pracownie artystów, a także akademie, gromadzące młodych twórców z całego świata.

„Kampania skupia się na sztuce ulicznej, mającej być wyrazem poczucia istnienia w przestrzeni publicznej, nowoczesnej architektury i nietypowych miejsc ekspozycji. Spektrum oferty obejmie również prestiżowe wydarzenia kulturalne i historyczne krajobrazy kulturowe” - czytamy w komunikacie zapowiadającym kampanię

DZT zapowiada też kontynuowanie prowadzonych ostatnio kampanii poświęconych obiektom z listy światowego dziedzictwa, „UNESCO”, i „Simply FEEL GOOD”.

Tę pierwszą zamierza wzbogacić „o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne”. Kieruje ona uwagę na ogromne dziedzictwo kulturowe Niemiec i unikatowe krajobrazy tego kraju, których zwiedzaniu sprzyja „znakomicie rozwinięta sieć transportu publicznego”.

„Baza szlaków turystycznych opracowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Światowego Dziedzictwa w Niemczech zawiera zrównoważone oferty turystyczne, w tym wiele certyfikowanych. DZT występuje również z inicjatywą zachęcającą do dłuższych pobytów w Niemczech w ramach propagowania zmniejszania śladu węglowego”.

Czytaj więcej

Niemcy - jeszcze więcej zrównoważonej turystyki. Promocja także w Polsce

Osobnym nurtem w promocji będzie pokazywanie dbałości o zrównoważenie turystyki. Niemcy w tym względzie mają wysoką ocenę na arenie międzynarodowej. DZT wykorzysta ten pozytywny wizerunek i przedłuży w 2024 roku sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply FEEL GOOD” z dodatkowymi ofertami.

Malarz romantyk i piłka nożna

W 2024 roku przypada 250. rocznica urodzin słynnego malarza okresu romantyzmu, Caspara Davida Friedricha. Jak zapowiada DZT, okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym organizacji.

Z kolei z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej Euro 2024 w Niemczech będzie ona promować 10 miast, w których będą rozgrywane mecze.

To nie wszystko, temat rozwoju turystycznej różnorodności Niemiec po zjednoczeniu kraju będzie głównym tematem akcji „35 lat od upadku muru”.

W przyszłym roku DZT zainauguruje także promocję Chemnitz

jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025 roku. Pod hasłem „C the unseen” region leżący w środkowej Saksonii, przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w lokalnie.

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) planuje w przyszłym roku wzmocnić wizerunek Niemiec, jako kierunku zrównoważonych podróży kulturowych. Przygotowany w 2022 roku przez Anholt-Ipsos ranking marek narodowych (Nation Brands Index) pokazał, że Niemcy są postrzegane na świecie przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki i tętniących życiem miast.

Z kolei według badań „Monitora jakości niemieckiej turystyki” (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 - październik 2022, 47 procent turystów wskazało jako powód przyjazdu do Niemiec ich zabytki, 35 procent architekturę, a 33 procent kulturę i sztukę.

Pozostało 88% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Turecki kurort ma problem. Chmary nachalnych sprzedawców atakują turystów
Zanim Wyjedziesz
Włoska firma radzi: City break po sezonie? Najtaniej jest w polskim mieście
Zanim Wyjedziesz
Paryżanie chcą zarobić na igrzyskach. Więcej mieszkań do wynajęcia
Zanim Wyjedziesz
Nowe oblicze Kairu. Stolica Egiptu chce na dłużej zatrzymać turystów
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Zanim Wyjedziesz
Powodzie w Kenii. Turystów w rezerwacie Masai Mara zdejmowano z drzew