Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Mandatu radnego nie można łączyć z prowadzeniem działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której uzyskał mandat.

Publikacja: 24.01.2024 02:00

Kiedy musi wygasnąć mandat radnego

Foto: Adobe Stock

Po uzyskaniu mandatu w wyborach uzupełniających 11 lipca 2021 r. radny nadal pozostawał członkiem zarządu przedsiębiorstwa handlowo-usługowego, które w latach 2021–2022 złożyło oferty na zakup i dostawę węgla dla miasta.

Oferta okazała się najkorzystniejsza, wobec czego doszło do podpisania umów z miastem. 12 grudnia 2022 r. burmistrz poinformował radę miasta o wystąpieniu przesłanek do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego. Jednocześnie radny został poinformowany o możliwości złożenia wyjaśnień pisemnie lub ustnie na najbliższej sesji rady. Rada w głosowaniu imiennym odrzuciła projekt uchwały o wygaśnięciu mandatu.

Pozostało 87% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?